Chodíte rádi?

Jestli je Vaše odpověď ne, možná byste měli vztah k chůzi přehodnotit. Chůze je pro člověka tím nepřirozenějším a nejkomplexnějším pohybem, který má pro nás také ty nejpříznivější účinky a je naprosto nezbytná ke správnému fungování našeho těla. Chůzi je dobré zařazovat co nejčastěji a pravidelně. Zkuste například každý den chodit do práce a z práce alespoň část cesty pěšky a uvidíte, o kolik lépe se začnete cítit. Chůze se může stát i naším koníčkem a provázet nás volným časem.
muži na přechodu
Zdravotní výhody pravidelné chůze
·         Chůze má blahodárný vliv na páteř, zlepšuje její pohyblivost a uvolňuje zádové svaly, které zároveň zpevňuje.
·         Chůze působí na naši psychiku a navozuje pocit psychické pohody. Pokud zamíříme za chůzí do přírody, tento účinek se ještě znásobí.
·         Při chůzi se nám tvoří více červených krvinek, což vede k lepšímu okysličení našeho těla.
·         Při chůzi nejen nabíráme svalovou hmotu, ale může být pomocníkem i při hubnutí. Při chůzi si příjemným způsobem zlepšíme kondici.
·         Vědecké výzkumy navíc naznačují, že chůze může být skvělým podpůrným prostředkem při léčbě depresí a úzkostí, jelikož dokáže eliminovat negativní a obtěžující myšlenky.
·         Také se ukazuje, že chůze spojená s pobytem v přírodě může mít příznivý vliv i na chování dětí s ADHD.
·         Chůze působí na náš mozek a tím zlepšuje naši paměť.
Jak s chůzí začít?
·         Základem jsou kvalitní boty, které nám zejména v přírodě zajistí oporu a ochrání naši nohu i s kotníkem. Ovšem hitem posledních let je takzvaná barefoot chůze, podle níž bychom naopak měli dát našim chodidlům co největší volnost a nijak je neomezovat. Nemusí jít o chůzi úplně na boso, v dnešní době jsou snadno k sehnání takzvané barefoot boty, které chodidlo nijak neomezují.
mladá turistka
·         Důležitá je též motivace. Pokud máte partnera, zkuste si z chůze vytvořit pravidelný společný koníček. Můžete tak prozkoumat místa ve Vašem okolí, nebo se vydat třeba na turistickou dovolenou.
·         Vytvořte si playlist oblíbených písniček, nebo si stáhněte audioknihy, které budete moct při chůzi poslouchat.
·         Vytvořte si pro začátek plán, ve kterém začnete krátkými procházkami a pomalu trasu prodlužujte.